Najczęściej zadawane pytania

Czy jeśli kupię dostęp na miesiąc, to muszę potem płacić każdego miesiąca?

Nie. Możesz anulować, kiedy chcesz. Jak na Netflixie.

Co jeśli po zakupie kursu stwierdzę, że to nie dla mnie, czy dostanę zwrot pieniędzy?

Pewnie! Jeśli anulujesz w ciągu 14 dni od zakupu, zostanie Ci zwrócona pełna kwota.

Idę do pierwszej klasy, czy ten kurs jest dla mnie, czy tylko dla maturzystów?

Każde zagadnienie z fizyki licealnej jest wprowadzane od podstaw. Zatem kurs idealnie sprawdza się do nauki bieżącej w klasach 1-3 lub do nadrobienia zaległości. Co więcej, w końcu porządnie opanujesz matematykę w bonusowych modułach.

Czy materiały z gier naprawdę są używane jako zadania?

Oczywiście! W ramach kursu uczysz się fizyki sprawdzając jej realistyczność w popkulturze, ale nie tylko. Także  poprzez realistyczne wideo! 😉 Od lat pracuję z młodzieżą w ten sposób i są wniebowzięci! A potem dostają się na najlepsze uczelnie w Polsce i na świecie.

Nie interesują mnie gry komputerowe. Czy na platformie odnajdzie się ktoś, kto się nimi nie interesuje?

Pewnie! W gry komputerowe nie będziesz grać. Chyba, że ktoś z kursantów podczas regularnych konsultacji będzie chciał nam coś pokazać! 

Gry komputerowe stanowią tylko tło i źródło wielu zadań. Zgodnie z badaniami neurodydaktyków w dzisiejszych czasach jesteśmy przyzwyczajeni do immersji w bodźcach audiowizualnych i powinniśmy odpowiednio projektować doświadczenia edukacyjne. Zatem dużo ciekawiej jest postawić problem fizyczny, oglądając filmik z gry komputerowej i powiedzieć: obliczmy prędkość postaci, z którą wyskoczyła z samolotu”, niż jedynie przeczytać o tym w zbiorze zadań.

Poza grami komputerowymi pracujesz również na eksperymentach czy urywkach z filmów (np. analiza sceny zjazdu po linie Toma Cruisa w Mission Impossible z 1997 roku). A także na bezsensownych artykułach o kierowcach łamiących przepisy ruchu drogowego. Nie zabraknie jednak też typowych zadań tekstowych.

Jestem słaby(a) z fizyki. Czy ta platforma jest dla mnie?

Po pierwsze: skąd takie przekonanie? Na szczęście można to zmienić. W trakcie dorastania często słyszymy od rodziny i znajomych, że matematyka i fizyka są bardzo trudne... wtedy rodzi się myśl: „Ojej, nie dam sobie rady”. Potem rzeczywiście mogą pojawić się drobne zaległości, a niektórzy przestają nawet próbować zrozumieć te przedmioty. Nie martw się jednak. Dobry nauczyciel potrafi przekazać wiedzę każdemu, kto chce się uczyć. Jeśli się zaangażujesz, szybko zobaczysz efekty i staniesz się dobry z fizyki.

Skąd mam pewność, że przygotowanie do matury poprzez materiały z gier pomoże mi dobrze zdać maturę z fizyki? Nie widzę związku między grami, a rozwiązywaniem arkuszy i tym, żeby wstrzelić się w klucz. Nie jestem pewien, czy mi to faktycznie pomoże.

Jeśli Twoją strategią jest po pierwsze wstrzelenie się w klucz, a nie zrozumienie fizyki, to zgubisz się w gąszczu pozornie niemożliwych do zrozumienia zasad. Na szczęście jakość matury z fizyki niezwykle poprawiła się w ostatnich latach. Przy odpowiednio sformułowanych zadaniach odpowiedź zgodna z kluczem to w istocie przedstawienie pełnego rozwiązania problemu i naszego sposobu dojścia do tego rozwiązania. Co więcej, arkusze maturalne z fizyki coraz bardziej idą w stronę zadań problemowych, gdzie trzeba samemu określić warunki początkowe. Do tego też zachęca forma nauki na platformie przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów, gdzie nie zawsze wszystko masz podane na tacy, a co za tym idzie uczysz się logicznego myślenia.

Fizyka to SYSTEM ZASAD. Nie ważne czy koncepcje fizyczne poznajesz za pomocą zagmatwanych opisów słownych czy analizujesz podnoszenie ciężkiego kamienia w grze; pod spodem i tak kryją się te same abstrakty fizyczne. Najpierw fizykę trzeba zrozumieć, aby potem móc te uniwersalne zasady stosować w dowolnym kontekście. Nauka w oparciu o różnorodne materiały pozwala na głębsze zrozumienie zagadnień i rozwija zdolność samodzielnego wnioskowania bez pomijania istotnych kroków w rozumowaniu. Nie ważne czy analizujesz ruch podrzucanego naleśnika czy rozwiązujesz zadanie maturalne. Praca na praktycznych przykładach omawianych zjawisk fizycznych pozwala na lepsze przyswojenie stojacych za nimi podstaw teoretycznych. Z głęboko zrozumianymi podstawami i mózgiem wytrenowanym w krytycznym myśleniu rozwiązywanie zadań maturalnych zgodnie z kluczem odpowiedzi jest znacznie łatwiejsze!

Na co dzień na zajęciach z fizyki nie ma gier, na maturze także. Nie widzę jak mam przenieść ten proces na liczenie zadań z arkusza maturalnego.

Zobacz pytanie wyżej. Fizyka to system ogólnych zasad, więc nie ważne na podstawie czego się go uczysz. Ważne, aby skonceptualizować w głowie dane zjawiska — ZROZUMIEĆ je. Długofalowe skutki i sukces może przynieść tylko dogłębne zrozumienie tematu i uniwersalnych zasad. Dopiero potem można zacząć myśleć o liczeniu całego arkusza maturalnego. Oczywiście na każdym etapie procesu rozwiązuję mnóstwo zadań prosto z arkuszy CKE, abyś mógł(a) czuć się spokojnie i stosować zdobywane umiejętności! 

Wyobraź sobie, że psycholog mówi pacjentowi:  przepraszam, nie miałem tego na zajęciach, nie pomogę! Psychologia to też system uniwersalnych zasad, które psycholog może sobie podpinać pod każdego niepowtarzalnego pacjenta, aby mu pomóc. Podobnie malarz zna podstawowe zasady rysunku (perspektywa, kompozycja, światło itd.)    to pozwala namalować, co tylko dusza zapragnie. 

Masz więcej pytań? Pisz śmiało! 🙂

Copyright 2025 

Łukasz Skowron Usługi Edukacyjne

Regulamin, Polityka prywatności 

Logowanie

REGISTER YOUR SPOT NOW

Enter your details below to get instant access to [enter lead magnet name here]

We process your personal data as stated in our Privacy Policy. You may withdraw your consent at any time by clicking the unsubscribe link at the bottom of any of our emails.

Close