WSTĘP:
4. Na czym polega i co daje nauka matematyki oraz fizyki?
5. Nauka fizyki to „badanie systemu wierzeń, a nie test na inteligencję”
MATEMATYKA I:
1.4.1 Zmienne i wyrażenia algebraiczne
1.14.2 Procenty i promile (na podstawie lewitacji w grze Control)
1.14.3 Procenty i promile (na podstawie błędu twórców gry Cyberpunk 2077)
FUNDAMENTY:
1.31.1 Co to jest długość? (skąd wiemy, ile to jeden metr?)
KINEMATYKA I:
1.41 Fizyka podatków
1.42.10 Prędkość na podstawie gier
1.44 Analiza prędkości wody w fontannach
1.46.4 Wektor zmiany prędkości na podstawie gier
1.46.4 Wektor zmiany prędkości na podstawie gier
1.47.1 Historyczny rozwój pojęcia przyspieszenia
1.49.1 Dodawanie wektorów na podstawie gier
1.49.2 Dodawanie wektorów na podstawie gier
1.49.3 Fizyka wyrzucania papierka do kosza na dworze
1.52.1 Historia teorii o spadających rzeczach
1.52.2 Filozofia nauki
1.52.9 Czy rozciągnięte sprężyny spadają szybciej?
Ostatnie filmy z działów 1.52 oraz 1.54 są zrobione ze współpracy z twórcą gry physics-based Bearnard!
1.52.19 Spadek swobodny
1.52.20 Spadek swobodny
1.52.21 Spadek swobodny
1.54.9 Rzut pionowy
1.54.10 Rzut pionowy
1.54.11 Rzut pionowy
DYNAMIKA I:
1.55.1 Nauka podstaw dynamiki to rekalibracja systemu językowego
1.55.2 Już człowiek pierwotny nieświadomie rozumiał podstawy dynamiki
1.58.1 Nierealistyczna fizyka w kreskówce "Witaj, Franklin"
ENERGIA I:
1.59.1 Ewolucja pojęcia "żywej siły"
1.61.1 Zabawa w sklep a zasada zachowania energii