Linki do filmów kursu mówiących o:
fizyce bardziej ogólnie
- filozofii i historii fizyki
- krytycznej analizie fizyki z gier

WSTĘP: 
4. Na czym polega i co daje nauka matematyki oraz fizyki? 

5. Nauka fizyki to „badanie systemu wierzeń, a nie test na inteligencję”

MATEMATYKA I:
1.4.1 Zmienne i wyrażenia algebraiczne

1.14.2 Procenty i promile (na podstawie lewitacji w grze Control)

1.14.3 Procenty i promile (na podstawie błędu twórców gry Cyberpunk 2077)

FUNDAMENTY:
1.31.1 Co to jest długość? (skąd wiemy, ile to jeden metr?)

1.33.1 Co to jest czas? 

KINEMATYKA I:
1.41 Fizyka podatków
1.42.10 Prędkość na podstawie gier
1.44 Analiza prędkości wody w fontannach
1.46.4 Wektor zmiany prędkości na podstawie gier 
1.46.4 Wektor zmiany prędkości na podstawie gier
1.47.1 Historyczny rozwój pojęcia przyspieszenia
1.49.1 Dodawanie wektorów na podstawie gier
1.49.2 Dodawanie wektorów na podstawie gier
1.49.3 Fizyka wyrzucania papierka do kosza na dworze

1.52.1 Historia teorii o spadających rzeczach
1.52.2 Filozofia nauki
1.52.9 Czy rozciągnięte sprężyny spadają szybciej?

Ostatnie filmy z działów 1.52 oraz 1.54 są zrobione ze współpracy z twórcą gry physics-based Bearnard!
1.52.19 Spadek swobodny
1.52.20 Spadek swobodny
1.52.21 Spadek swobodny

1.54.9 Rzut pionowy
1.54.10 Rzut pionowy
1.54.11 Rzut pionowy

DYNAMIKA I:
1.55.1 Nauka podstaw dynamiki to rekalibracja systemu językowego
1.55.2 Już człowiek pierwotny nieświadomie rozumiał podstawy dynamiki
1.58.1 Nierealistyczna fizyka w kreskówce "Witaj, Franklin"

ENERGIA I:
1.59.1 Ewolucja pojęcia "żywej siły"
1.61.1 Zabawa w sklep a zasada zachowania energii

Copyright 2025 

Łukasz Skowron Usługi Edukacyjne

Regulamin, Polityka prywatności 

Logowanie

REGISTER YOUR SPOT NOW

Enter your details below to get instant access to [enter lead magnet name here]

We process your personal data as stated in our Privacy Policy. You may withdraw your consent at any time by clicking the unsubscribe link at the bottom of any of our emails.

Close